4021121402 |
L'expressió escrita en el treball per projectes |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
12/10/2020 - 16/4/2021 (15 hores) de h a h |
|
ESC de Rellinars |
|
av. El Planet, s/n (Rellinars)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
Activitat en format virtual.
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació té l’objectiu principal d’abordar el tema de l’expressió escrita en el
treball per projectes, com s’integra en aquest treball globalitzat, donant l’espai i
l’ importància que requereix, utilitzant la llengua en contextos reals, significatius i
propers als alumnes, amb un aprenentatge constant i enriquidor. A més de generar un
espai de reflexió entre els mestres de l’escola.
|
| |
Objectius |
.Treballar de manera competencial l’expressió escrita en el treball per projectes.
.Donar importància a l’escriptura a l’etapa d’infantil (quan escrivim, com, en quin
context, organització en una etapa multinivell, fer gaudir als alumnes).
.Escriure a primària (projectes, context, tipolologies de text, forma, presentació,
ortografia, deures, ..)
.Cercar propostes i activitats per millorar l’expressió escrita.
.Presentar al claustre projectes de llengua treballats a l’escola amb anterioritat.
.Avaluar l’expressió escrita en el treball per projectes (rúbriques, autoavaluacions,
coavalauacions, pautes d’autocorrecció,..).
.Llegir diferents articles de diferents autors.
.Debatre i generar reflexió entre els diferents docents del centre.
.Elaborar un document d’escola on quedin recollits els acords, les propostes, les
rúbriques, activitats, ...
|
| |
Continguts |
.El paper del mestre com a model d’escriptura.
.El sentit de l’expressió escrita.
.El tipus de lletra.
.Introducció a l’ortografia en el treball per projectes.
.Les tipologies textuals que s’adeqüin a les intencions i el destinatari (format paper i
format digital).
.Realització de pautes d’autocorrecció.
.Presentació d’activitats realitzades a les diferents aules.
.Anàlisis d’un projecte de caire lingüístic.
.Anàlisis de l’expressió escrita en un projecte científic o matemàtic.
.Els deures de llengua. Tipus, retorn i correcció.
.L’avaluació de l’expressió escrita. La rúbrica.
|
| |
Observacions |
Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format NO PRESENCIAL.
|
| |
Formador/a |
Maria Casanovas Moreno, Maria Alba Freixas Pellicer
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
|
| |
Persones destinatàries |
ACTIVITAT RESTRINGIDA
Infantil i primària
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|